Οδηγός επιβίωσης για Ελληνες στο Λονδίνο

Τι διαδικασίες θα χρειαστούν να κάνω για να μπορώ να δουλέψω??

Να ξεκαθαρίσω αρχικά οτι εδώ μαζί σας μοιράζομαι αυτά που ζω εγώ ή οι φίλοι μου καθημερινά.Οτι ξέρω και μπορώ να βοηθήσω θα σας το λέω,ωστόσο η κάθε περίπτωση μπορεί να ποικίλει.. 

Δέχτηκα κάποια μηνύματα που με ρωτούσαν πόσα λεφτά πρέπει να φέρετε μαζί σας, αν πρέπει να βρείτε δουλεία εδώ ή απο την Ελλάδα και απαντώ:Τα γούστα του καθενός και η ζωή που θέλει να ζήσει στο Λονδίνο είναι υποκειμενικά!Εννοώ μπορεί να θέλεις να έρθεις και να δεις όλα τα θέατρα(30-40 λίρες το εισιτήριο) ,μπορεί να θες να τρως κάθε μέρα σε εστιατόριο ή μπορεί να είσαι και πιο ¨μαζεμένος¨!

Οπότε δε μπορώ να προσδιορίσω τα χρήματα που θα πρέπει να έχετε μαζί σας! 

Όσον αφορά την δουλειά,εγώ προτίμησα να βρω εδώ,πρώτον γιατί δεν είχα τα απαραίτητα χαρτιά που θα μου ζητούσαν οι εργοδότες μου και δεύτερον γιατί θεωρώ εγώ σαν Ζωή την προσωπική επαφή πολύ σημαντική! Όποιος όμως μπορεί και θέλει να ψάχνει από Ελλάδα μπορεί να το κάνει άνετα!

Το λοιπόν δε θέλω να σας κουράζω είναι και Σάββατο σήμερα και θέλω να έχουμε όλοι ανάλαφρη διάθεση!!(Σήμερα έχουμε λιακάδα στο Λονδίνο)
Την επομένη της άφιξης μας στο Λονδίνο,πριν επισκεφθούμε τα αξιοθέατα,το πρώτο πράγμα που έκανα ήταν να πάρω τηλέφωνο ώστε να κλείσω ραντεβού για να εκδοθεί το National Insurance Number.Τι θέλει να πει ο ποιητής?Αυτό το νούμερο είναι το δικό μας ας πούμε αντίστοιχο ΑΦΜ. Χωρίς αυτό το νούμερο συνήθως δε μπορείς να εργασθείς και οι περισσότερες τράπεζες δε σου ανοίγουν λογαριασμό(εκτός αν είσαι φοιτητής και του δείξεις γράμμα από τη σχολή σου,όποτε είσαι ΟK).Μέσω του National Insurance Number γίνονται οι κρατήσεις στο μισθό σου αυτόματα και στο τέλος της χρονιάς αν κρίνουν οτι τα λεφτά που έπαιρνες δε σου έφταναν θα έχεις και επιστροφή φόρου.Οπότε τι πρέπει να κάνετε?Εγώ κάλεσα στο 0845 600 0643 το οποίο είναι το Job Center Plus και έκλεισα το ραντεβού μου.
Να σας πω οτι τα νούμερα που αρχίζουν από 0845 στην Αγγλία,στοιχίζουν ακριβά οπότε αν έχετε σταθερό προτιμήστε το,αλλιώς βάλτε αρκετές μονάδες στην κάρτα σας.Το ραντεβού θα σας το κλείσουν στο κοντινότερο Job Center της περιοχής σας αν υπάρχει διαθέσιμο ραντεβού.

Εδώ οι μεταφορές δε πρέπει να σας φοβίζουν ούτε και ο ποδαρόδρομος γιατί θα γίνουν κομμάτι της καθημερινότητας σας(σας το λέει ένας άνθρωπος που δεν έτρεχε παρά μόνο όταν τον κυνηγούσαν και φυσικά ποτέ δεν επέλεγα το περπάτημα ως μέσο!!) Όσο ζούμε όμως μαθαίνουμε όποτε όλα είναι θέμα συνήθειας πλέον.
Στο θέμα μας λοιπόν,στο τηλέφωνο σε ρωτάνε,τα στοιχεία σου,γιατί ήρθες στο UK,πόσο καιρό σκοπεύεις να μείνεις,πότε ήρθες και τέτοια τυπικά πράγματα.Το ραντεβού συνήθως για να κλειστεί κάνει συνήθως απο 5 μέρες έως και 25..(Ναι ναι,έτυχε σε γνωστό μου και περιμένει ο άνθρωπος ένα μήνα)Οπότε the sooner,the better,όπως λένε και οι Αγγλοι.Οι ώρες λειτουργίας είναι 8π.μ-6μ.μ,συμβουλή μου είναι να πάρετε πρωί-πρωί για να μην έχει πλακώσει ο κόσμος ακόμη ή κατά τις 5 που θα έχουν ηρεμήσει τα πράγματα!Να μου πεις τώρα αν όλοι όσοι το διαβάσετε πάρετε αυτές τις ώρες θα γίνει ένα ντου,θα λένε στο Job center τι έγινε ρε παιδιά με τους Ελληνες,αλλά ας ελπίσουμε να έρθετε όλοι σε διαφορετικές ημερομηνίες και περιόδους. 
Αφού λοιπόν σας κλείσουν το ραντεβού, μπορείτε να ψάχνετε πιο άνετα για δουλεία,γιατί όταν ο εργοδότης σας,σας ζητήσει το National Insurance Number(η συντομογραφία είναι ΝΙ),θα του πείτε οτι έχετε κλείσει ραντεβού και απλά περιμένετε. Έτσι και δε σας δημιουργηθεί κανένα γραφειοκρατικό πρόβλημα και αν προσληφθείτε όσο περιμένετε για το ραντεβού σας,ο εργοδότης σας θα επισπεύσει τη διαδικασία και έτσι θα έχετε και συντομότερα το ΝΙ σας.

ΠΡΟΣΟΧΗ:Υπάρχουν κάποιοι εργοδότες που δε θα έχουν πρόβλημα να δεν έχετε National Insurance Number,γιατί αφού σας προσλάβουν,θα σας δώσουν μια επιστολή που θα λέει οτι είσαστε ήδη εργαζόμενος. Όταν θα κλείσετε το ραντεβού θα τους το αναφέρετε, γιατί επισπεύδεται η διαδικασία.Το οτι δε θα έχετε αμέσως το National Insurance Number δε πρέπει να σας εμποδίσει απο τη αναζήτηση εργασίας.Κάπου εδώ πρέπει να σας πω οτι κατά τη διάρκεια της εργασίας σας χωρίς το NI θα σας παρακρατείται μεγάλος φόρος,ο οποίος μετά την έκδοση του ΝΙ θα σας επιστραφεί.

Όταν πάτε λοιπόν στο ραντεβού θα σας πούνε να έχετε μαζί σας passport οπωσδήποτε και οτιδήποτε άλλο χαρτί έχετε,πχ proof of address.Τονίζω το passport γιατί με απλή ταυτότητα,έχει δημιουργηθεί θέμα σε πολλούς γνωστούς μου.Καταλαβαίνω οτι πολλοί απο εσάς θέλετε να σώσετε το 90αρι του διαβατηρίου,όπως σκεφτόμουν και εγώ,αλλά ευτυχώς άκουσα τον πατέρα μου,έβγαλα διαβατήριο και δεν έχω μετανοιώσει στιγμή για αυτή μου την απόφαση.Πάντα μου ζητούν διαβατήριο και ξεμπερδεύω σε χρόνο dt.Με την ταυτότητα μπορούν να σε διπλό-τριπλό τσεκάρουν,γιατί η Ελληνική ταυτότητα πλαστογραφείται πιο εύκολα απο όλες και επειδή έχουν δει πολλάαααα τα μάτια τους είναι πολύ επιφυλακτικοί.Επίσης σε πολλά interviews θα σας ζητήσουν διαβατήριο η ακόμη και visa καθώς πολλοί δε ξέρουν που είναι η Ελλάδα,αν είναι ακόμη στην Ευρωπαϊκή Ένωση ή απλώς το κάνουν για σπάσιμο(Δε φαντάζεστε τι έχω ακούσει, από managers σε εταιρίες κολοσσούς,χαμογελάμε και προχωράμε).Ωστόσο αν κάποιος θέλει να έρθει με ταυτότητα,δεν υπάρχει πρόβλημα φυσικά,απλά θα κάνετε τη ζωή σας λίγο πιο δύσκολη.

Θα φτάσετε λοιπόν στο ραντεβού θα σας δώσουν ένα χαρτάκι με νούμερο και θα περιμένετε υπομονετικά τη σειρά σας.Όταν σας φωνάξουν,μην αγχωθείτε,δε δαγκώνουν(το λέω για τους αγχωτικούς της παρέας,μια απο αυτούς είμαι και εγώ)θα σας κάνουν κάποιες τυπικές ερωτήσεις στοιχεία κτλ,θα σας ρωτήσουν που μένετε(εκεί σας ζητούν αν νοικιάζετε και το proof of address),γιατί ήρθατε,πόσο καιρό θέλετε να μείνετε στην Αγγλία,αν έχετε καταδικαστεί για κάποιο έγκλημα και πότε,τι δουλειά κάνατε και τι δουλεία ψάχνετε,αν είσαστε παντρεμένοι,αν έχετε παιδιά και τέλος υπογράφετε το έγγραφο που λέει οτι κάνετε την αίτηση για το NI.

Απλή διαδικασία,εγώ έπεσα και σε φιλέλληνα υπάλληλο (όπως και οι περισσότεροι Αγγλοι) και το διασκέδασα ιδιαίτερα.Συμβουλή express:Αν είστε πάντα και παντού ευγενικοί και χαμογελαστοί,αν το please και το thank you το κάνετε ψωμοτύρι παντού θα βρίσκετε ανοιχτές πόρτες και ανθρώπους έτοιμους να σας εξυπηρετήσουν!Εντάξει υπάρχουν και οι γουρσούζηδες αλλά αυτοί είναι παντού,σαν τη μπύρα mythos ένα πράγμα.
Αφού τελειώσει και το ραντεβού,θα περιμένετε ταχυδρομικός να σας έρθει το νούμερο στο σπίτι σας μέσα σε 2 έως 4 εβδομάδες.Αν στο μεταξύ μετακομίσετε σας δίνουν ένα τηλέφωνο να τους ειδοποιήσετε για να μη σας δημιουργηθεί πρόβλημα.
Νεότερη Παλαιότερη

Αναγνώστες

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

10/recent/ticker-posts